برگزاری مراسم تعزیه خوانی در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) 
برگزاری مراسم تعزیه خوانی در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) 

برگزاری مراسم تعزیه خوانی در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) 

محمدرسول سنجری گفت: به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا (س) از امشب به مدت ۲ شب مراسم تعزیه خوانی برگزار می شود.
شناسه خبر : 1016198 تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۵:۴۲

«محمدرسول سنجری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا (س) از امشب به مدت ۲ شب مراسم تعزیه خوانی برگزار می شود.




مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (عج) رودبار جنوب افزود: این سوگ نمایش آیینی پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودبار  جنوب اجرا می شود.




وی بیان کرد: مراسم تعزیه خوانی در چندین بخش اجرا می شود و در هر یک از این بخش ها سعی می کند تا به موضوعات مختلفی همچون جاهلیت اعراب، برده داری، بعثت رسول اکرم (ص)، میلاد حضرت زهرا (س)، شان نزول سوره کوثر، واقعه غدیر، رحلت پیامبر اکرم (ص)، ماجرای آتش زدن درب خانه حضرت زهرا (س) و خاکسپاری آن حضرت، توطئه قطام و ابن مجلم و شهادت امیرالمومنین علی (ع) بپردازد.




سنجری ابراز کرد: این سوگ نمایش با بازیگری ۵۰ نفر از مردان و زنان عضو کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (ع) اجرا می شود.




مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (عج) رودبار جنوب اضافه کرد: با توجه به شرایط کرونایی، مراسم تعزیه خوانی با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی به مدت یک ساعت برگزار می‌شود.




وی اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های کانون در این ایام راه اندازی کاروان عزاداری است که به همین منظور یک دستگاه مینی بوس سیاه پوش شده و در سطح شهر حرکت کرده و کلیپ های مداحی پخش می کند.



سنجری در خاتمه عنوان کرد: هدف از اجرای این برنامه ها، بزرگداشت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و ترویج فرهنگ فاطمی است.
 

پایان پیام/ 586